فوتبال

لیگ برتر فوتبال زنان قرعه‌کشی شد

لیگ برتر فوتبال زنان قرعه‌کشی شد

به صورت رسمی، مراسم قرعه‌کشی شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان به انجام رسید.

به گزارش فوتبالز شانزدهمین دوره از لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار است از جمعه 26 آبان‌ماه فعالیت خود را آغاز کند. مسئولان سازمان لیگ در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره، مراسم قرعه‌کشی فصل جدید رقابت‌ها را همزمان با برگزاری دوئل تیم‌های ملی زنان ایران و فیلیپین برگزار کردند که این موضوع در نوع خود سوال‌برانگیز بود؛ آن‌هم در حالی‌که موعد برگزاری این مسابقه، از مدت‌ها پیش مشخص شده بود و همزمانی مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر با یک مسابقه ملی اتفاق جالب‌توجهی بود.

لیگ برتر فوتبال زنان ایران در فصل جدید با حضور 10 تیم قرار است برگزار شود و با وجود فراخوان‌های سازمان لیگ برای اعطای امتیاز رایگان تیمداری در لیگ برتر فوتبال زنان به باشگاه‌هایی که در لیگ برتر فوتبال مردان تیمداری می‌کنند اما استقبال چشمگیری از سوی باشگاه‌ها رخ نداد و همچنان خبری از تیمداری باشگاه‌های سرشناسی چون استقلال، پرسپولیس، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان در فوتبال باشگاهی زنان ایران نیست.

سپاهان اصفهان در کنار ملوان بندرانزلی و پیکان تهران، باشگاه‌هایی هستند که در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار است تیمداری کنند. پیکانی‌ها فصل گذشته در قالب یک همکاری مشترک با هیات فوتبال البرز با عنوان تیم پیکان البرز در لیگ برتر فوتبال زنان ایران حضور پیدا کردند که حالا برای فصل جدید، این دو تیم از یکدیگر تفکیک شده‌اند تا شمار تیم‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران به عدد 11 برسد. در مقایسه با فصل گذشته، تیم‌های بادرود تهران و کیان نیشابور به دست پایین‌تر سقوط کرده‌اند و تیم‌های ستارگان تیکا (آوا) تهران و توکان مهام آیریا تهران هم توانسته‌اند از لیگ دسته اول به لیگ برتر خود را برسانند که البته یکی از دو تیم شرکت‌کننده از حضور در این دوره از رقابت‌ها انصراف داد تا شمار تیم‌های شرکت‌کننده به عدد 10 برسد.

10 تیم شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران:

خاتون بم، شهرداری سیرجان، سپاهان اصفهان، پیکان تهران، هیات فوتبال البرز، پالایش گاز ایلام، ملوان بندرانزلی، کانی کردستان، فرا ایساتیس کران فارس و آوا تهران

مراسم قرعه‌کشی شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران با حضور گلاره ناظمی مسئول برگزاری رقابت‌ها و نمایندگان تیم‌ها به میزبانی مرکز ملی فوتبال برگزار شد. همچنین سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم در مراسم قرعه‌کشی امروز حضور داشت و مراسم قرعه‌کشی با حضور دو عضو تیم‌های پایه به انجام رسید تا تکلیف برنامه مسابقات فصل جدید مشخص شود. با توجه به حضور 10 تیم، مسابقات قرار است در طول 18 هفته (به صورت رفت‌وبرگشت) به انجام برسد.

تیم خاتون بم که در فصل گذشته رقابت‌ها به عنوان قهرمانی رسید و عنوان پرافتخارترین تیم ایران را در اختیار دارد، در هفته نخست باید در کردستان به مصاف تیم کانی برود. جذاب‌ترین جدال هفته نخست باید در سیرجان برگزار شود؛ جایی‌که تیم شهرداری سیرجان باید به مصاف ملوان بندرانزلی برود که رویارویی مریم ایراندوست سرمربی جدید سیرجانی‌ها با ملوان که تیم اسبق او محسوب می‌شود، در نوع خود جالب‌توجه و جذاب است و سپاهان اصفهان هم به عنوان دیگر تیم مدعی باید در خانه به مصاف هیات فوتبال البرز برود.

برنامه هفته اول فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران

جمعه 26 آبان‌ماه

پالایش گاز ایلام – پیکان تهران

سپاهان اصفهان – هیات فوتبال البرز

شهرداری سیرجان – ملوان بندرانزلی

آوا تهران – فرا ایساتیس کران فارس

شنبه 27 آبان‌ماه

کانی کردستان – خاتون بم

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:فوتبال360

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا