فوتبال

نکاتی خواندنی از جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا

نکاتی خواندنی از جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا

در آخرین دوره آزمایشی رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا، هم یک تیم ایرانی حضور دارد و هم یک بازیکن ایرانی به عنوان لژیونر در این تورنمنت قرار است به میدان برود.

به گزارش فوتبالز کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود برای برگزاری رسمی لیگ قهرمانان زنان آسیا نهایی کرده و قرار است از سال آینده، این رقابت‌ها برای نخستین‌بار به صورت رسمی با حضور 12 تیم برتر فعالیت خود را آغاز کند؛ آن‌هم در حالی‌که برنامه زمانی مسابقات اعلام شده اما هنوز به صورت رسمی سیدبندی و چگونگی تقسیم 12 سهمیه میان کشورها از سوی (AFC) اعلام نشده است. البته که پیش از برگزاری رسمی لیگ قهرمانان زنان آسیا، قرار است چهارمین و آخرین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا به انجام برسد.

اولین دوره این رقابت‌ها با حضور 4 تیم از منطقه شرق آسیا برگزار شد و در دومین دوره آزمایشی هم 4 نماینده از غرب آسیا شرکت کردند که شهرداری سیرجان، نماینده ایران در این تورنمنت بود. سال گذشته، مسابقات در قالب دو گروه شرق و غرب آسیا برگزار شد و خاتون بم نماینده فوتبال زنان ایران بود که در مسابقات منطقه غرب آسیا شرکت کرد و حالا امسال قرار است آخرین دوره مسابقات آزمایشی به انجام برسد که بازهم خاتون بم نماینده فوتبال ایران است؛ آن‌هم در حالی‌که برخلاف 3 دوره قبلی، خبری از تفکیک تیم‌های مناطق شرق و غرب آسیا نیست و شاگردان مرضیه جعفری کار بسیار سختی در این دوره از رقابت‌ها دارند. این مسابقات از 15 آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا 21 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

خاتونی که خسته به رقابت‌های آسیایی رسید!

خاتون بم با 9 قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال باشگاهی زنان ایران است و حالا بلافاصله بعد از اتمام رقابت‌های انتخابی المپیک 2024 پاریس، باید خاتون در رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا شرکت کند؛ آن‌هم در حالی‌که ستارگان کلیدی خاتون در حال حاضر در اردوی تیم ملی زنان هستند و مطمئنا با توجه به فشردگی رقابت‌ها، خستگی می‌تواند به پاشنه آشیل شاگردان جعفری در این مسابقات مهم تبدیل شود و این موضوع چالش مهمی برای کادرفنی این تیم پرستاره محسوب می‌شود.

سیدنی استرالیا، اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی و نسف‌قارشی ازبکستان 3 رقیب شاگردان مرضیه جعفری در گروه دوم آخرین دوره رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا هستند؛ 3 تیمی که قهرمان فوتبال باشگاهی کشور خود هستند و به لحاظ سطح فنی، در شرایط مطلوب‌تری نسبت به خاتون قرار دارند. با توجه به دیر بسته شدن فهرست خاتون، آن‌ها در زمینه جذب بازیکن خارجی هم ناکام بودند و حالا با 17 بازیکن قرار است در این رقابت‌ها شرکت کنند. شاگردان جعفری که در دوره قبلی با حریفی از ازبکستان رودررو شدند، حالا امید دارند که با تجربه بیشتر بتوانند عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارند.

لژیونر 24 ساله، پرچمدار فوتبال زنان ایران در گروه نخست!

اوراواردز ژاپن، هوالین چین‌تایپه، بانکوک تایلند و گوکولام کرالا هند 4 تیم شرکت‌کننده در گروه نخست رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا 2023 هستند و قرار است تیم‌های برتر دو گروه در قالب مسابقه فینال به میدان بروند که البته هنوز زمان برگزاری این مسابقه از سوی (AFC) اعلام نشده است. جالب آنکه در کنار خاتون که تنها تیم ایرانی حاضر در این رقابت‌ها است، یک ستاره ایرانی هم در یک تیم غیرایرانی قرار است در این تورنمنت حضور پیدا کند که اتفاقی بی‌سابقه است.

هاجر دباغی ستاره 24 ساله فوتبال زنان ایران که در سالیان گذشته عضو تیم سپاهان اصفهان بود، با قراردادی قرضی با بند دائمی‌شدن آن، راهی گوکولام کرالا هند شده و قرار است برای این تیم در رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا 2023 شرکت کند. جالب آنکه دباغی بعد از حضور در تیم هندی، به تیم ملی برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک دعوت نشد و حالا این روزها در اردوی تیم هندی خود را برای مسابقات آسیایی آماده می‌کند. براساس تصمیم (AFC)، مسابقات گروه نخست به میزبانی شهر چونبوری در کشور تایلند برگزار می‌شود و شهر تاشکند در ازبکستان هم از رقابت‌های گروه دوم میزبانی می‌کند.

برنامه مسابقات خاتون ایران در رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا:

دوشنبه 15 آبان 1402

خاتون ایران – سیدنی استرالیا (ساعت 13:30 به وقت تهران) / ورزشگاه جار تاشکند

پنجشنبه 18 آبان 1402

اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی – خاتون ایران (ساعت 13:30 به وقت تهران) / ورزشگاه جار تاشکند

یکشنبه 21 آبان 1402

خاتون ایران – نسف‌قارشی ازبکستان (ساعت 17:30 به وقت تهران) / ورزشگاه مرکزی پاختاکور تاشکند

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:پریسا پورطاهریان

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا