فوتبال

سیدنی استرالیا 3-0 خاتون ایران

سیدنی استرالیا 3-0 خاتون ایران

تیم سیدنی استرالیا در اولین هفته از رقابت‌های چهارمین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا بردی 3 گله را مقابل خاتون ایران به‌دست آورد.

به گزارش فوتبالز هفته نخست چهارمین و آخرین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا امروز (دوشنبه) شروع به کار کرد که خاتون، به عنوان نماینده زنان فوتبال ایران در بین 8 تیم برتر قاره آسیا، در گام نخست برابر سیدنی استرالیا صف‌آرایی کرد. شاگردان مرضیه جعفری که در گروه دوم با تیم‌های سیدنی استرالیا، اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی و نسف‌قارشی ازبکستان همگروه هستند، امید داشتند با بتوانند در گام نخست در قامت پرافتخارترین تیم باشگاهی فوتبال زنان ایران برابر پرافتخارترین تیم باشگاهی فوتبال زنان استرالیا عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارند.

خاتون دومین تجربه حضورش در رقابت‌های آزمایشی را تجربه می‌کند. آن‌ها در دوره قبلی، به عنوان یکی از دو تیم منطقه غرب آسیا در این رقابت‌ها حضور یافتند که تنها در 2 بازی رفت‌وبرگشت برابر سوگدیانا ازبکستان به میدان رفتند اما حالا در این دوره از رقابت‌ها، شرایط متفاوت است و شاگردان جعفری باید برابر تیم‌های سرشناس و مدعی فوتبال باشگاهی زنان در قاره آسیا به میدان بروند. نماینده استرالیا هم بعد از 3 قهرمانی پیاپی در لیگ این کشور، در سودای آن بود تا کارش را در این دوره از رقابت‌ها با پیروزی و کسب 3 امتیاز آغاز کند تا بتواند خود را در قامت مدعی صعود از گروه دوم به مرحله فینال نشان بدهد.

ترکیب سیدنی استرالیا
جادا وایمن (از دقیقه 46: تهلیا فرانکو)، توری تومث، مارگو شووه (از دقیقه 46: جسیکا سیمن)، شارلوت مک‌لین، کرستی فنتون (از دقیقه 46: تیگان کولیستر)، تیلور ری، شای هالمن، ایندیانا دوس‌سانتوس، پرنسس ایبینی (از دقیقه 65: کالی تالون هنیکر)، فیونا ورتز و آیدین کین (از دقیقه 46: شی کانرز)

سرمربی: آنته جوریک

ترکیب خاتون ایران
زهرا خواجوی، سرشین کمانگر، بهناز طاهرخانی، عاطفه رمضانی‌زاده (از دقیقه 65: فاطمه گرائیلی)، شهناز جعفری‌زاده، ملیکا محمدی، زهرا سربالی، سمانه چهکندی (از دقیقه 69: سارا دیدار)، مونا حمودی، زهرا قنبری و نگین زندی

سرمربی: مرضیه جعفری

جوریک در روزی‌که کورتی وین ستاره تیم ملی استرالیا را به دلیل مصدومیت در فهرست تیمش حضور نداشت، تصمیم گرفت تا بعد از نزدیک به یک‌سال به آیدین کین در خط حمله تیمش میدان بدهد؛ بازیکنی که به دلیل پارگی رباط صلیبی در دیدارهای اخیر سیدنی استرالیا غایب بود. حضور فیونا ورتز ستاره انگلیسی سیدنی در ترکیب اصلی این تیم برای مسابقه امروز هم از جمله نکات جالب‌توجه بود. در نقطه مقابل، مرضیه جعفری با توجه به محدودیت فهرست تیمش و حضور تنها 17 بازیکن در فهرست خاتون، تصمیم گرفت تا همه ستاره‌های کلیدی خود را به خط کند و اتفاق جالب‌توجه در ترکیب خاتون، استفاده از بهناز طاهرخانی در پست دفاع میانی بود؛ آن‌هم در حالی‌که او در پست‌های دفاع راست‌وچپ و هافبک راست‌وچپ تجربه بازی دارد و حالا در پستی متفاوت از سوی جعفری به کار گرفته شد.

دو تیم از ساعت 13:30 به وقت تهران و 15 به وقت محلی، کار خود را در ورزشگاه جار شهر تاشکند در کشور ازبکستان آغاز کردند. استرالیایی‌ها بازی را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 3 روی ارسال یک ضربه کرنر، آبی‌پوشان سیدنی توانستند از غفلت خط دفاعی خاتون استفاده کنند که ضربه سر فیونا ورتز به سرشین کمانگر برخورد کرد و وارد دروازه شد تا خیلی زود گل اول مسابقه به سود شاگردان آنته جوریک به‌ثبت برسد. بعد از ثبت گل اول سیدنی، دو تیم نمایش پایاپایی داشتند و موقعیت جدی روی دروازه‌ها خلق نشد.

زهرا قنبری در دقیقه 29، اولین فرصت را روی دروازه سیدنی ایجاد کرد که ضربه نهایی او کیفیت لازم را نداشت و موقعیت جدی‌ای روی دروازه استرالیایی‌ها ایجاد نشد. در ادامه، بهترین موقعیت گلزنی برای خاتون در دقیقه 41 به‌دست آمد که شوت سمانه چهکندی را جادا وایمن مهار کرد تا تنها شوت در چارچوب خاتونی‌ها در نیمه نخست به گل تبدیل نشود. روی یک کار تیمی زیبا و پاس در عمق زیبای پرنسس ایبینی کاپیتان سیدنی، آیدین کین توانست دروازه خاتون را برای بار دوم باز کند تا نیمه نخست با برتری 2 گله تیمِ سیدنی استرالیا خاتمه یابد.

استرالیایی‌ها در بین دو نیمه 4 تعویض همزمان انجام دادند که در نوع خود جالب‌توجه بود و یکی از آن‌ تعویض‌ها در خط دروازه بود. با وجود مالکیت بیشتر بازیکنان خاتون در دقایق ابتدایی نیمه دوم اما شاگردان مرضیه جعفری در خلق موقعیت جدی گلزنی ناکام بودند. در دقیقه 59، کار تیمی زیبای بازیکنان سیدنی با ارسال نهایی شی کانرز همراه شد که فیونا ورتز موفق شد دروازه خاتون را باز کند تا اختلاف دو تیم به 3 گل برسد. بعد از این گل، تلاش نماینده ایران برای رسیدن به گل اول ادامه داشت اما خط دفاعی سیدنی عملکرد بی‌نقصی داشت.

زهرا خواجوی در دقایق پایانی مسابقه با 2 واکنش خوب خود اجازه فروپاشی دروازه خاتون برای چهارمین‌بار را نداد و در نقطه مقابل، موقعیت‌های خوبی هم نصیب خاتون شد اما شاگردان مرضیه جعفری در زدن ضربه نهایی ناموفق بودند. پیش از رسیدن دقیقه 90، ایده‌آل‌ترین فرصت نصیب بازیکنان خاتون شد اما در شرایطی بعد از یک کار تیمی زیبا توپ به سارا دیدار رسیده بود، او دروازه‌بان را هم از پیش برداشت اما نتوانست پاس نهایی خود را با دقت کافی ارسال کند و همین مسئله باعث شد تا خاتون در اولین تجربه خود در چهارمین و آخرین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا ناکام در گلزنی باشد و بازی با برتری 3 بر صفر سیدنی استرالیا خاتمه یافت.

در دیگر مسابقه این گروه، از ساعت 16:30 تیم‌های هیوندای استیل کره‌جنوبی و نسف‌قارشی ازبکستان به مصاف هم خواهند رفت. در رقابت‌های هفته دوم مرحله گروهی، خاتون ایران باید به مصاف هیوندای استیل کره‌جنوبی برود؛ مسابقه‌ای روز پنجشنبه هجدهم آبان‌ماه از ساعت 13:30 به وقت تهران آغاز خواهد شد و در دیگر مسابقه، از ساعت 16:30 تیم‌های نسف‌قارشی ازبکستان و سیدنی استرالیا به مصاف هم خواهند رفت.

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:فوتبال360

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا