فوتبال

دعوای سازمان لیگ و تیم ملی به فوتبال زنان کشیده شد

دعوای سازمان لیگ و تیم ملی به فوتبال زنان کشیده شد

برگزاری دو بازی دوستانه تیم ملی زنان ایران باعث شده تا برنامه فصل جدید رقابت‌های باشگاهی بار دیگر دستخوش تغییر شود.

به گزارش فوتبالز مسئولان سازمان لیگ در نظر داشتند تا در راستای انجام تغییرات سازنده در مسیر برگزاری مسابقات باشگاهی فوتبال زنان ایران، شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را از شهریورماه آغاز کنند؛ آن‌هم در شرایطی‌که انتظار می‌رفت با توجه به تسهیلات ارائه شده به باشگاه‌های فعال در حوزه فوتبال مردان، شمار تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان افزایش پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت 10 تیم برای حضور در فصل جدید اعلام آمادگی کردند.

کادرفنی تیم ملی زنان درخواست تعویق رقابت‌های لیگ برتر را مطرح کرد و آن‌ها بحث آماده‌سازی تیم ملی در مسیر شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک 2024 پاریس را مطرح کردند. درخواستی که با پافشاری مسئولان فدراسیون فوتبال در نهایی اجرایی شد و شروع شانزدهمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران بیش از 2 ماه به تعویق افتاد تا شرایط برای برگزاری اردوهای ملی فراهم شود اما جالب آنکه در این بازه زمان، خبری از اردوهای پیوسته برای شاگردان مریم آزمون نبود و به نظر می‌رسد در این‌باره، تیم ملی از تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر آسیب دید!

بی‌برنامگی تیم ملی دردسرساز شد!

شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران دهم آبان‌ماه قرعه‌کشی شد و گلاره ناظمی که مسئولیت برگزاری رقابت‌های فوتبال باشگاهی زنان را برعهده دارد، اعلام کرد که رقابت‌های فصل جدید بعد از تعویق 2 ماهه، از جمعه 26 آبان‌ماه شروع به فعالیت می‌کند. در شرایطی‌که برنامه مسابقات لیگ شانزدهم تا پایان نیم‌فصل نخست از سوی سازمان لیگ تدوین شده بود اما به شکلی غیرمنتظره از سوی فدراسیون فوتبال، خبر برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی اردن مطرح شد.

زنان فوتبال ایران تا تیرماه سال آینده قرار است نیست در تورنمنتی رسمی شرکت کنند اما با توجه به حضور تیم ملی اردن در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا، اردنی‌ها از تیم ملی زنان فوتبال ایران دعوت کردند تا برای انجام 2 بازی دوستانه به شهر امان سفر کنند. براساس برنامه‌ریزی انجام شده، شاگردان آزمون قرار است در روزهای شنبه یازدهم آذرماه و سه‌شنبه چهاردهم آذرماه برابر تیم ملی زنان اردن به میدان بروند که این دو بازی دوستانه که در پنجره فیفادی به انجام می‌رسد، برنامه فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان را دستخوش تغییرات می‌کند.

تعویق در انتظار هفته سوم و چهارم

هفته نخست فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران روز جمعه بیست‌وششم آبان‌ماه برگزار می‌شود. البته که قرار است دیدار خاتون بم با توجه به حضور این تیم در جام باشگاه‌های زنان آسیا، روز شنبه بیست‌وهفتم آبان‌ماه برگزار شود. هفته دوم براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، جمعه سوم آذرماه به انجام خواهد رسید اما با توجه به برنامه سفر تیم ملی زنان ایران، هفته سوم روز جمعه دهم آذرماه برگزار نخواهد شد و مسئولان سازمان لیگ در تدارک آن هستند تا این هفته از رقابت‌ها را روز سه‌شنبه هفتم آذرماه برگزار کنند تا تیم‌ها با استراحت کمتری کار خود را در هفته سوم پیش ببرند.

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان هم با تعویقی 10 روزه برگزار خواهد شد و احتمالاً این هفته از رقابت‌ها روز جمعه هفدهم آذرماه به انجام می‌رسد تا در این فاصله زمانی، سفر تیم ملی زنان ایران به اردن انجام شود. اتفاق جنجالی در این‌باره اینکه با وجود تعامل انجام شده و تعویق 2 ماهه شروع رقابت‌ها، پیش از برگزاری مراسم قرعه‌کشی، درباره 2 بازی دوستانه تیم ملی از سوی کادرفنی تیم ملی اطلاع‌رسانی‌ای به مسئولان سازمان لیگ انجام نشده بود تا شوکی ناگهانی به برنامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان وارد شود! جالب آنکه در روزهای گذشته میان کادرفنی تیم ملی مردان و مسئولان سازمان لیگ هم تنش به‌وجود آمده بود و حالا به نظر می‌رسد این حواشی به فوتبال زنان ایران رسیده است؛ آن‌هم در حالی‌که مطمئنا تعویق‌های سریالی لیگ برتر فوتبال زنان هم می‌تواند به تیم ملی هم آسیب بزند و هم برای تیم‌هایی که بنیه مالی قدرتمندی ندارند، دردسر بسازد!

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:نرگس محمدخواه

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا