فوتبال

امتیاز رویایی با تعویض طلایی

امتیاز رویایی با تعویض طلایی 

نبرد جذاب تیم‌های خاتون ایران و نسف‌قارشی ازبکستان با تساوی 2-2 به پایان رسید.

به گزارش فوتبالز رقابت‌های چهارمین و آخرین دوره مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا 2023 به نقطه پایان فعالیت خود در مرحله گروهی رسید و امروز (یکشنبه) تیم‌ها آخرین مسابقه‌شان در مرحله گروهی را برگزار کردند تا تکلیف 2 تیم صعودکننده به مرحله فینال رقابت‌ها مشخص شود. البته که هنوز به صورت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان برگزاری مسابقه فینال را اعلام نکرده اما گفته می‌شود که در سال 2024 قرار است این مسابقه به انجام برسد. خاتون به عنوان نماینده فوتبال زنان ایران در این رقابت‌ها در گام نخست شکستی 3 گله را برابر سیدنی استرالیا تجربه کرد و شاگردان مرضیه جعفری در گام دوم با نتیجه 2 بر یک مقابل اینچئون هیوندای کره‌جنوبی شکست خوردند.

نماینده ایران در بازی قبلی در شرایطی برابر حریف کره‌ای قرار گرفت که جولان ویروس آنفولانزا در اردوی خاتون باعث شد تا چند مهره کلیدی این تیم از دسترس مرضیه جعفری خارج شوند. خاتون در آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی امروز (یکشنبه) برابر تیم نسف‌قارشی ازبکستان قرار گرفت؛ آن‌هم در حالی‌که نسف‌قارشی هم 2 بازی قبلی خود برابر نمایندگان کره‌جنوبی و استرالیا را با شکست به پایان رسانده بود و دو تیم در مسابقه امروز به دنبال کسب امتیاز بودند تا بتوانند پایان خوشی را در آخرین دوره مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا تجربه کنند.

ترکیب خاتون ایران
زهرا خواجوی، بهناز طاهرخانی، زهرا سربالی، عاطفه رمضانی‌زاده (از دقیقه 53: سارا دیدار)، شهناز جعفری‌زاده، ملیکا محمدی، فاطمه گرائیلی، سمانه چهکندی، گلنوش خسروی، مونا حمودی و نگین زندی

سرمربی: مرضیه جعفری

ترکیب نسف‌قارشی ازبکستان
جونیمقلوا مافتونا، انجوله نگونجا، آدامز گریس، مفتونا شویمووا (از دقیقه 57: خولیدا دادابوئوا)، اومیدا زویروا، آمو بشیرات، مالیکا بورخونوا، گلزودا امیروا، زارینا نوربووا، لیودمیلا کاراچیک و نیلوفر کودراتوا

سرمربی: ولادیسلاو خان

زهرا قنبری در دیدار قبلی دچار آسیب‌دیدگی شد و توأمان با مصدومیت ایجاد شده، او دچار سرماخوردگی شد و همین مسئله سبب خروج او از ترکیب اصلی خاتون ایران شد. همچنین سرشین کمانگر هم به دلیل سرماخوردگی شانس حضور در ترکیب تیمش در مسابقه امروز را از دست داد تا نسبت به مسابقه قبلی، بهناز طاهرخانی و مونا حمودی وارد ترکیب خاتون ایران شوند. در طرف مقابل هم ترکیب اصلی نسف‌قارشی نسبت به مسابقه قبلی تنها یک تغییر داشت و به جای خولیدا دادابوئوا، زارینا نوربووا برای تقویت خط حمله این تیم به جمع ترکیب 11 نفره تیم ازبکستانی اضافه شد.

دو تیم از ساعت 16:30 در ورزشگاه پاختاکور کار خود را با قضاوت رحمانوا دلشدا آغاز کردند. خیلی زود شاگردان مرضیه جعفری این فرصت را داشتند تا در دقیقه اول به گل برسند اما فرصت‌سوزی نگین زندی در مقابل دروازه نسف‌قارشی باعث شد تا موقعیت تک‌به‌تک به گل تبدیل نشود. در ادامه و در دقیقه 3، فاطمه گرائیلی با شوت خود دروازه حریف ازبکستانی را هدف قرار داد که مافتونا شوت او را مهار کرد. در ادامه نمایش تهاجمی خاتون، در دقیقه 5 فرصت خوبی نصیب شاگردان جعفری شد اما این‌بار هم ضربه گرائیلی در اختیار دروازه‌بان نسف‌قارشی قرار گرفت تا بازی بدون گل مساوی دنبال شود.

ازبک‌ها رفته‌رفته از لاک دفاعی خارج شدند و به دنبال آن بودند تا با محوریت لیودمیلا کاراچیک موقعیت گلزنی ایجاد کنند که 2 موقعیت پیاپی ایجاد شده از سوی او جایی در چارچوب دروازه خاتون نداشت. گلزودا امیروا در دقیقه 27 توانست با استفاده از اشتباه خط دفاعی خاتون گل اول مسابقه را به سود نسف‌قارشی به‌ثمر برساند. بعد از ثبت گل اول ازبک‌ها، نمایش تهاجمی شاگردان ولادیسلاو خان ادامه پیدا کرد و آن‌ها به دنبال گل‌های بیشتر بودند اما درخشش چشمگیر زهرا خواجوی و 2 مهار زیبای او مانع گلزنی دوباره امیروا شد تا بازی در نیمه نخست با برتری یک‌گله نسف‌قارشی به پایان برسد.

شاگردان مرضیه جعفری در نیمه دوم بازی را به مانند نیمه نخست تهاجمی آغاز کردند اما در خلق موقعیت گلزنی ناکام بودند و رفته‌رفته بازی به تعادل کشیده شد. بعد از خلق چندین موقعیت نصفمه‌ونیمه، ارسال دیدنی فاطمه گرائیلی با ضربه تمام‌کننده مونا حمودی همراه شد تا در دقیقه 62 گل تساوی به سود خاتون ایران به‌ثبت برسد. بعد از گلزنی حمودی، ازبک‌ها به دنبال آن بودند تا بتوانند روی دروازه خاتون موقعیت ایجاد کنند که درخشش زهرا خواجوی در خط دروازه باعث شد تا موقعیت مناسب ایجاد شده در دقیقه 68 به گل تبدیل نشود.

لیودمیلا کاراچیک روی یک کار تیمی زیبا در دقیقه 71 موفق به گلزنی شد؛ او روی پاس پشت پای زیبای گلزودا امیروا موفق شد دروازه خاتون را باز کند تا بار دیگر نسف‌قارشی در مسابقه امروز از حریف خود پیش بیفتد. بعد از گل دوم، کاراچیک این فرصت را داشت تا گل سوم را هم به‌ثمر برساند اما در دقیقه 77 ضربه زیبای ستاره باتجربه ازبک‌ها را زهرا خواجوی با واکنشی استثنایی مهار کرد. در دقایق پایانی مسابقه، نماینده ایران به دنبال رسیدن به گل تساوی بود که سارا دیدار در دقیقه (4+90) توانست با شوت پرقدرت خود بازی را به تساوی بکشاند. بعد از گلزنی دیدار، نگین زندی در دقیقه (8+90) این فرصت را داشت تا کامبک خاتون را تکمیل کند اما شوت او به کنار دروازه نسف‌قارشی برخورد کرد تا نبرد خاتون ایران و نماینده ازبکستان با تساوی 2-2 به پایان برسد.

خاتون ایران بعد از کسب اولین امتیاز خود در این دوره از رقابت‌های آسیایی با کسب یک امتیاز به کارش در چهارمین و آخرین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا پایان داد و نسف‌قارشی هم در بازی امروز به اولین امتیازش در این رقابت‌ها دست یافت؛ آن‌هم در حالی‌که تیم‌های اوراواردز ژاپن و اینچئون هیوندای کره‌جنوبی توانستند با کسب 3 پیروزی پیاپی در قامت صدرنشینان گروه اول و دوم خود را به مرحله فینال برسانند. شاگردان مرضیه جعفری بعد از گذراندن رقابت‌های آسیایی باید روز شنبه بیست‌وهفتم آبان‌ماه در کردستان در جریان هفته نخست رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران به مصاف کانی کردستان بروند.

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:فدراسیون فوتبال

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا