فوتبال

قویِ سفید ناگهان قوی شد

قویِ سفید ناگهان قوی شد

ملوان بندرانزلی برای حضور در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران، فهرست پرستاره‌ای را در اختیار دارد.

به گزارش فوتبالز شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران قرار است از روز جمعه (بیست‌وششم آبان‌ماه) فعالیت خود را آغاز کند و یکی از تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی این تورنمنت، ملوان بندرانزلی است؛ تیمی که از اولین دوره رقابت‌ها در لیگ برتر فوتبال زنان ایران حضور دارد و به جز غیبت در دوره‌های نهم و دهم به دلیل انحلال ناگهانی تیم، آن‌ها پای ثابت لیگ برتر فوتبال زنان (لیگ کوثر) محسوب می‌شوند. در فصل جدید رقابت‌ها، ملوان در کنار سپاهان و پیکان یکی از 3 باشگاهی است که همزمان با فوتبال مردان، در فوتبال زنان هم سرمایه‌گذاری کرده است.

ملوانی‌ها در کارنامه خود یک قهرمانی در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان را دارند و 6 نایب‌قهرمانی را هم تجربه کرده‌اند. در سالیان گذشته سیاست اصلی باشگاه، حفظ سهمیه تیم فوتبال زنان در لیگ برتر بود اما حالا آن‌ها در سال جدید تغییر سیاست دارند و امیدوارند بتوانند روزهای خوش فوتبال زنان ملوان در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 را تکرار کنند. در فصل جدید رقابت‌ها، تیم‌های مدعی از جمله خاتون بم، شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان حضور دارند و به نظر می‌رسد باید ملوان بندرانزلی را ضلع چهارم قدرت در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران دانست.

اولویت اول، حفظ شاکله فصل گذشته

انزلی‌چی‌ها در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران در جدول 10 تیمی به مقام ششم رسیدند و نتوانستند در کورس مدعیان باشند. در شرایطی‌که هنوز رسماً سرمربی ملوان برای فصل جدید مشخص نشده اما گفته می‌شود که برای فصل جدید، خبری از همکاری با معصومه جهانچی نخواهد بود و اگر شرایط همکاری برای اعظم غلامی فراهم شود، او در قامت سرمربی کارش را در ملوان پیش خواهد بود؛ هر چند که گفته می‌شود در بازار نقل‌وانتقالات هم فعالیت‌های ملوان با نظرات فنی او پیش‌روی داشته است. یکی از اقدامات مهم ملوانی‌ها، حفظ مهره‌های کلیدی فصل گذشته تیم‌شان است.

مریم رهیده، کوثر عنبری، سمانه خانی، مریم ایزدپناه، مونا ثريابين به همراه سپیده نزهتی کاپیتان باتجربه ملوانی‌ها 6 بازیکنی هستند که در روزهای گذشته قرارداد خود را با ملوان به صورت رسمی تمدید کرده‌اند. نکته جالب‌توجه درباره نزهتی، تداوم حضور او در ملوان است؛ به‌طوری‌که این مدافع 36 ساله و باتجربه که اخیراً در فهرست تیم ملی زنان ایران برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس هم حضور داشت، در تمام سالیان حضورش در لیگ برتر فوتبال زنان ایران عضو تیم ملوان بندرانزلی بوده است!

از جذب دروازه‌بان ملی‌پوش تا پدیده‌های فوتبال ایران

مینا نافعی دروازه‌بان فصل گذشته سپاهان اصفهان که جزو چهره‌های ملی‌پوش فوتبال زنان ایران محسوب می‌شود، یکی از خریدهای سرشناس ملوانی‌ها برای حضور در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی بود. در کنار این دروازه‌بان 25 ساله، مدیران باشگاه ملوان موفق شدند با محدثه زلفی، پدیده 18 ساله فوتبال زنان ایران به توافق برسند و الهه افشاردوست، غزل مرشدی، نگین ایران‌پور، سوگند راجی، الينا ميرزاپور و مهسا ریاضی دیگر چهره‌های جوانی هستند که برای حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران به عضویت تیم ملوان بندرانزلی در آمده‌اند.

شیوا فاضلی باتجربه‌ترین خرید تابستانی ملوانی‌ها محسوب می‌شود. بازیکن سابق ذوب‌آهن اصفهان که در سالیان گذشته تجربه بازی برای تیم‌های همیاری ارومیه، سپاهان اصفهان و وچان کردستان را هم در کارنامه خود دارد، در 32 سالگی تصمیم به پذیرش یک چالش جدید گرفت و با تیم ملوان بندرانزلی قراردادی یک‌ساله را به امضا رساند تا در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران در این تیم شمالی فوتبال خود را دنبال کند و کارش را پیش ببرد.

خانم گل و رفقا در انزلی

افسانه چتر نور مهاجم ملی‌پوش فصل گذشته‌ی شهرداری سیرجان و خانم گل دو دوره‌ی لیگ برتر فوتبال زنان ایران و همچنین شبنم بهشت هافبک ملی‌پوش فصل گذشته‌ی تیم شهرداری سیرجان به ملوان بندرانزلی پیوستند.

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:نرگس محمدخواه

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا