فوتبال

مطالعه و دانش به توسعه فوتبال زنان کمک می کند

مطالعه و دانش به توسعه فوتبال زنان کمک می کند

با رشد سریع فوتبال زنان در سراسر آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا تلاش می کند تا شرایط مناسبی را برای زنان فراهم کند.

به گزارش فوتبالز نیلوفر اردلان، نماینده ایران که در دومین دوره آموزشی مربیان زنان AFC در تایلند شرکت کرده بود، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا درصدد است که فوتبال زنان را در بهترین شرایط ممکن قرار دهد و نقطه عطف مهمی را رقم زند.

وی گفت: در این دوره 5 روزه، 24 شرکت کننده از 21 کشور حضور داشتند و تحت آموزش و راهنمایی مربیان مشهور بین المللی آموزش دیدند. این دوره فرصتی عالی برای مربیان فراهم کرد تا مهارت های خود را اصلاح کنند و در مورد چگونگی اجرای بهتر دوره های مدرک A و B در فدراسیون مربوطه مطالبی را مطرح کرد. برخی از مهمترین نکات برجسته دوره شامل جلسات کلاس درس بر اساس موضوعاتی از اصول یادگیری مبتنی بر واقعیت و زبان بدن فوتبال تا طراحی جلسات آموزشی مناسب و تعریف انواع مختلف مربیان بود. شرکت کنندگان تحت نظر ویم کوور هانز مشاور اصلی مربیگری کنفدراسیون فوتبال آسیا آموزش دیدند.

تبادل نظر در مورد چالش ها و فرصت های مختلف

اردلان گفت: در این دوره در مورد چالش ها و فرصت های مختلف که با آن رو به رو بودیم تبادل نظر شد. چندین جلسه تجزیه و تحلیل مسابقه برای ارزیابی قابلیت بازی خوانی شرکت کنندگان انجام شد که بازخورد خود را در مورد چندین شیوه مرتبط با بازی مانند ترکیب های مناسب و راه هایی برای تشویق بیشتر زنان به مربی شدن ارائه کردند.

وی در پایان گفت: معتقدم کنفدراسیون فوتبال آسیا با رشد سریع فوتبال زنان در سراسر آسیا قصد دارد تا نیاز به توسعه مربیان زنان را رفع کرده و در جهت رشد آن برنامه ریزی بیشتری داشته باشد.برای اینکه مدرسان به ایجاد تغییر ادامه دهند، باید دائما خود را با آخرین تکنیک ها و بهترین شیوه ها به روز کنند به همین دلیل است که شرکت در این دوره ها بسیار مهم است. بدون شک مطالعه و دانش به روز به رشد و توسعه فوتبال زنان کمک بسزایی می کند.

💻منبع:فدراسیون فوتبال 📸عکس:محدثه صالحی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا