فوتبال

سقوط،داستان هميشگى تيم هاى فوتبال زنان تهرانى

سقوط،داستان هميشگى تيم هاى فوتبال زنان تهرانى

ليگ برتر فوتبال زنان ايران در حالى به هفته ششم خود نزديك مى شود كه اوضاع دو تيم تهرانی در جدول رقابت ها جالب نيست.

به گزارش فوتبالز يكى از مهم ترين مسائل در فوتبال زنان ايران، ضعف تيمدارى بين تيم هاى تهرانى بوده است.

فوتبال زنان در ايران پانزده فصل را پشت سر گذاشته است و امسال براى شانزدهمين فصل در حال برگزارى است. شانزدهمين دوره اى كه باز هم انگار براى تيم هاى تهرانى خوش يمن نيست و دو تيم پايتخت يعنى پيكان و آوا دو تيم قعرنشين امسال هستند. اتفاقى كه براى همه تيم هاى تهرانى هم افتاده است؛ قعرنشينى، سقوط و انحلال

در سال هاى اخير تيم هاى تهرانى زيادى وارد ليگ برتر فوتبال زنان شده اند اما مسير همه آن ها به انحلال ختم شده است. شايد استقلال معروف ترين تيم تهرانى بود كه منحل شد. در دو سه فصل اخير تيم هاى آذرخش و بادرود هم به عنوان نماينده هاى تهران حضور داشتند كه هر دو تيم در شرايط بد مالى سقوط كردند و بدون تسويه حساب با بازيكنان منحل شدند.

اما تصور مي‌شد امسال اوضاع متفاوت باشد؛ آوا و توكان كه هر دو براى تهران هستند از ليگ يك به ليگ برتر صعود كردند و پيكان هم به طور رسمى به جاى البرز به تهران منتقل شد تا تعداد نمايندگان تهرانى ليگ برتر فوتبال زنان به عدد سه برسد اما اوضاع آنچنان كه بايد خوب پيش نرفت. در شروع ليگ، توكان از تيم‌دارى انصراف داد تا دو تیم تهرانی باقی بمانند. امسال هم پيكان و آوا براى شروع ليگ برتر كاملا آماده بودند. پيكان تحت اسپانسرى مجموعه ايران خودرو و با امكانات نزديك به تيم مردان و آوا هم با اسپانسرى هوم كر، جزو اولين تيم هايى بود كه تمرينات خود را براى شروع ليگ آغاز كرد. شايد اين اولين سالى است كه دو تيم تهرانى با امكانات خيلى خوب در ليگ شركت كرده اند اما پيشينه بد تيم هاى تهرانى باعث شد تا بازيكنان خوب به پيشنهادهای اين دو تيم توجه نكنند و اين دو تيم آنطور كه بايد و شايد بسته نشوند و حالا در جدول رده بندى ليگ ده تيمى ايران، نهم و دهم باشند تا باز هم تهرانى ها فانوس به دست و در آستانه سقوط قرار بگیرند.

شایان ذکر است پيكانى ها در هفته ششم ليگ برتر فوتبال زنان در شيراز به مصاف فرا ايساتيس مى روند و آوا هم در تهران ميزبان كانى كردستان است.

💻منبع:فوتبالی 📸عکس:سوگند نظمی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا