فوتبال

آخرین دور افتخار در حافظیه و خاکسپاری در آمریکا

آخرین دور افتخار در حافظیه و خاکسپاری در آمریکا

ظهر روز پنجشنبه، برای آخرین‌بار پیکر ملیکا محمدی وارد مستطیل سبز خواهد شد.

به گزارش فوتبالز بامداد یکشنبه سوم دی‌ماه، وقوع اتفاقی هولناک و غیرمنتظره فوتبال ایران را عزادار کرد. خواب‌آلودگی و تخطی راننده تاکسی اینترنتی که حامل 3 ستاره فوتبال زنان ایران بود، باعث شد تا ملیکا محمدی مدافع-هافبک خوش‌اخلاق فوتبال زنان در صحنه تصادف، از دنیا برود و مصدومیت شدید بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی باعث انتقال این 2 ستاره ملی‌پوش به بیمارستان پاستور بم شد تا با توجه به شدت جراحات وارده، اقدامات درمانی انجام شود.

ورزشگاه فجر بم که محل برگزاری دیدارهای خانگی تیم خاتون بم است، روز گذشته میزبان یک مراسم تلخ بود. مدیران، مربیان و بازیکنان تیم خاتون بم به همراه جمعی از چهره‌های سرشناس فوتبال زنان برای وداع با ملیکا محمدی خود را به ورزشگاه فجر رسانده بودند و جمعی از مردم بم هم در این مراسم حضور داشتند. برای آخرین‌بار، پیکر ملیکا محمدی روی دوش همبازیان و مردم شهر بم تشییع شد و بعد از آن برگزاری مراسم تشییع در بم، پیکر او به تهران منتقل شد.

آخرین دور افتخار در حافظیه و خاکسپاری در آمریکا

خانواده ملیکا محمدی با توجه به دوران حضور او در آمریکا، خواستار انتقال پیکر دختر خود به این کشور هستند. بامداد روز گذشته، پدر و مادر ملیکا محمدی از آمریکا خود را به شیراز رساندند تا در شهری که اصالتاً ستاره فوتبال زنان به آنجا تعلق داشت، در مراسم بدرقه فرزند خود حضور یابند. طبق هماهنگی‌های انجام شده، با توجه به مقدمات موردنیاز برای انتقال پیکر به آمریکا، در حال حاضر مقدمات اداری در شهر تهران در حال سپری‌شدن است؛ چرا که طبق قوانین بین‌المللی و استانداردهای رایج، جهت حمل هوایی اجساد می‌بایست قبل از حمل مومیایی گردند تا حتی‌الامکان از فساد آن جلوگیری شود.

پیکر ملیکا محمدی پیش از انتقال به آمریکا قرار است در ورزشگاه حافظیه شیراز، بدرقه شود. طبق هماهنگی‌های انجام شده، قرار است مراسم وداع با ملیکا محمدی روز پنجشنبه ساعت 10 صبح در ورزشگاه حافظیه انجام شود و گفته می‌شود در این زمینه، مجوزهای لازم برای انتقال پیکر ستاره فقید فوتبال زنان ایران به شیراز صادر شده تا پیکر او روی دوش همشهریان و همبازیان خود، آخرین دور افتخار را در مستطیل سبز بزند و به سوی آرامگاه ابدی‌اش بدرقه شود. بعد از برگزاری مراسم بدرقه در شیراز، پیکر ملیکا محمدی به آمریکا منتقل خواهد شد و در این کشور به خاک سپرده می‌شود.

خبرهای دل‌گرم‌کننده از بم

بهناز طاهرخانی در حادثه دلخراشی که منجر به فوت ملیکا محمدی شد، آسیب جدی‌ای دید. مهم‌ترین دغدغه و نگرانی، سطح هوشیاری پایین و البته خون‌ریزی مغزی او بود که خوشبختانه طی 24 ساعت گذشته شرایط کاملاً تغییر کرده و مقاومت بدنی بالای طاهرخانی مزید بر علت شده تا او بتواند به سطح پایدار نزدیک شود. طبق آخرین نظر پزشکان، خون‌ریزی مغزی او تحت‌کنترل بوده و به‌زودی قطع خواهد شد و بعد از قطع خون‌ریزی مغزی، اقدامات تکمیلی درمانی برای رسیدگی به آسیب‌دیدگی مهره گردن او انجام خواهد شد. البته که خوشبختانه این آسیب‌دیدگی به نخاع او لطمه‌ای نزده اما با این وجود، در حال حاضر امکان انتقال بهناز طاهرخانی به تهران نیست و اقدامات درمانی در بیمارستان پاستور انجام خواهد شد.

زهرا خواجوی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان ایران هم از ناحیه لگن دچار ترک‌خوردگی شده و همچنین دست‌وپای راست او دچار شکستگی شده است. با این‌وجود، خوشبختانه نه خواجوی و نه طاهرخانی نیازی به عمل جراحی ندارند. البته که خراش سطحی‌ای در ناحیه کمر زهرا خواجوی به‌وجود آمده اما خطری او را تهدید نمی‌کند. با توجه به پایدار دروازه‌بان شماره یک فوتبال زنان ایران، هماهنگی‌ها در حال انجام است تا او برای ادامه فرآیند درمان به تهران منتقل شود و گفته می‌شود که با اولین پرواز فرآیند انتقال او به تهران انجام خواهد شد. خبر مسرت‌بخش و خوشحال‌کننده درباره 2 ستاره فوتبال زنان ایران، پیرامون فراهم‌بودن شرایط برای حضور دوباره آن‌ها در مستطیل سبز است؛ به‌طوری‌که طبق نظر پزشکان، بعد از پایان دوره درمانی، هر 2 ستاره می‌توانند تمرینات ورزشی خود را از سر گیرند و فعالیت فوتبالی‌شان را دنبال کنند.

💻منبع:فوتبال360  📸عکس:ابوذر احمدی زاده

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا