فوتبال

توقف خاتون و برد پرگل ملوان

توقف خاتون و برد پرگل ملوان

هشتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان با توقف خاتون بم و برتری ملوان بندرانزلی به پایان رسید.

به گزارش فوتبالز لیگ برتر فوتبال زنان ایران روز گذشته فعالیت خود در هفته هشتم را آغاز کرد؛ به‌طوری‌که در مهم‌ترین رویارویی روز گذشته، شهرداری سیرجان در دیداری خانگی به مصاف پیکان تهران رفت که شاگردان مریم ایراندوست بعد از تساوی بدون گل در نیمه نخست، در نیمه دوم جبران‌مافات کردند و بردی 4گله را به‌دست آوردند. سپاهانی‌ها در دیداری خانگی ناکام در کسب رسیدن به 3 امتیاز بودند و در چهارمین بازی متوالی بدون برد، با تساوی بدون گل برابر کانی کردستان متوقف شدند. هیات فوتبال البرز هم در مصاف با آوا تهران بردی 2 بر یک را به‌دست آورد تا از منطقه خطر دور شود.

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال زنان امروز (شنبه) به نقطه پایان کار خود رسید؛ آن‌هم در حالی‌که در ایلام، پالایش گاز بعد از متوقف کردن سپاهان به دنبال آن بود تا از مدافع عنوان قهرمانی امتیاز بگیرد و در آن‌سوی میدان، شاگردان مرضیه جعفری در تیم خاتون در اندیشه کسب هفتمین برد فصل بودند تا به یکه‌تازی‌شان در جدول رده‌بندی ادامه بدهند. تیم‌های ایساتیس کران فارس و ملوان بندرانزلی هم رودرروی هم قرار گرفتند که ملوانی‌ها بعد از شکست سنگین هفته گذشته در بم مقابل خاتون، در سودای جبران‌مافات و بازگشت به کورس قهرمانی بودند.

توپ‌خانه خاتون از کار افتاد!

شاگردان مرضیه جعفری بعد از آنکه هفته گذشته در خانه توانستند بردی 5گله را در نبرد با ملوان بندرانزلی به‌دست آورند، امروز در ایلام به دنبال آن بودند تا بتوانند پالایش گاز را هم شکست بدهند و به یکه‌تازی‌شان در جدول رده‌بندی ادامه بدهند. شاگردان بیان محمودی در تیم پالایش گاز هم برای تثبیت موقعیت‌شان در رتبه چهارم جدول و نزدیک‌تر شدن به کورس مدعیان، به دنبال خلق شگفتی و کسب پیروزی در مسابقه امروز بودند و همین مسئله باعث شد تا دوئلی جذاب میان 2 تیم شکل گیرد.

بمی‌ها در مسابقه امروز تیم برتر زمین مسابقه بودند و در هر 2 نیمه شاگردان جعفری موقعیت‌های گلزنی خوبی روی دروازه پالایش گاز ایجاد کردند اما با وجود موقعیت‌سازی‌های پرشمار، نمایش بی‌نقص خط دفاعی پالایش گاز و فرصت‌سوزی بازیکنان خاتون باعث شد تا حساس‌ترین نبرد هفته در ایلام برنده نداشته باشد و خاتون بم بعد از 3 برد پیاپی، با تساوی بدون گل در نبرد با پالایش گاز ایلام متوقف شد. اتفاق جالب‌توجه اینکه بمی‌ها برای چهل‌وچهارمین بازی پیاپی در لیگ برتر فوتبال زنان شکست‌ناپذیر بودند و اتفاق عجیب آنکه آن‌ها بعد از 11 هفته متوالی گلزنی (به‌ویژه برتری 5گله هفته گذشته مقابل ملوان) نتوانستند دروازه رقیب خود را باز کنند!

جذاب‌ترین نبرد هفته به سود ملوانی‌ها

شاگردان ساناز سامی بعد از شکست 5گله در بم مقابل خاتون، امروز (شنبه) میهمان ایساتیس کران فارس بودند. آن‌ها که به دنبال رسیدن به 3 امتیاز مسابقه امروز بودند، نمایشی تهاجمی از خود ارائه کردند و در پایان یک نبرد جذاب در نیمه نخست، گلزنی افسانه چترنور و فاطمه مخدومی به کمک ملوانی‌ها آمد تا با برتری 2 بر یک به رختکن بروند. نیمه دوم نبرد 2 تیم، جذاب‌تر از نیمه اول بود؛ به‌طوری‌که 5 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد تا یکی از جذاب‌ترین دوئل‌های فصل شکل گیرد.

محدثه ذلفی پدیده جوان ملوانی‌ها در نیمه دوم ستاره تیمش بود و توانست 2 بار برای سفیدپوشان گلزنی کند و الینا میرزاپور هم زننده دیگر گل ملوانی‌ها بود. در نقطه مقابل، شیرازی‌ها توانستند به مانند نیمه نخست بازهم دروازه ملوان را در روزی که مینا نافعی دروازه‌بان ملی‌پوش انزلی‌چی‌ها به دلیل مصدومیت حضور نداشت، باز کنند و 2 گل دیگر به شمار گل‌های خود در مسابقه امروز افزودند تا در پایان یک نبرد جذاب و پرگل، شاگردان سامی با برتری 5 بر 3 به کار خود در هفته هشتم پایان بدهند و ششمین پیروزی‌شان در فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان را به‌دست آوردند.

نتایج کامل دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر فوتبال زنان ایران
جمعه بیست‌ودوم دی‌ماه

شهرداری سیرجان 4-0 پیکان تهران

سپاهان اصفهان 0-0 کانی کردستان

آوا تهران 1-2 هیات فوتبال البرز

شنبه بیست‌وسوم دی‌ماه

ایساتیس کران فارس 3-5 ملوان بندرانزلی

پالایش گاز ایلام 0-0 خاتون بم

خاتون بم در پایان هفته هشتم لیگ برتر فوتبال زنان ایران با 20 امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها است و شهرداری سیرجان با 19 امتیاز و تفاضل 21+ رتبه دوم را در اختیار دارد. ملوان بندرانزلی هم با 19 امتیاز و تفاضل 4+ در رتبه سوم نامش به چشم می‌خورد و پالایش گاز ایلام با 14 امتیاز رتبه چهارم جدول را در اختیار دارد و سپاهان اصفهان هم با 12 امتیاز تیم پنجم جدول رده‌بندی است. هفته پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال زنان روز جمعه بیست‌ونهم دی‌ماه برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها، خاتون بم میزبان ایساتیس کران فارس خواهد بود، شهرداری سیرجان در کرج میهمان هیات فوتبال البرز است و ملوان بندرانزلی هم در دیداری خانگی برابر آوا تهران قرار خواهد گرفت.

💻منبع:فوتبال360 📸عکس:جواد نادری‌پور

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا