فوتبال

ملوان،برنده دوئل حیثیتی لیگ برتر فوتبال زنان

ملوان،برنده دوئل حیثیتی لیگ برتر فوتبال زنان

نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال زنان ایران با برگزاری 2 مسابقه حساس پیگیری شد که تیم‌های ملوان بندرانزلی و خاتون بم برابر رقبای‌شان به پیروزی رسیدند.

به گزارش فوتبالز نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال زنان ایران بعد از 15 روز تعطیلات زمستانه از راه رسید و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی مسئولان سازمان لیگ، رقابت‌ها از امروز (جمعه) آغاز شد. در حالی‌که قرار بود 3 مسابقه از هفته دهم لیگ برتر فوتبال زنان امروز به انجام برسد و 2 دیدار پایانی هفته هم فردا برگزار شود اما با توجه به شرایط جوی معادلات تغییر کرد؛ به‌طوری‌که دیدار تیم‌های هیات فوتبال البرز و سپاهان اصفهان معوق شد و این 2 تیم قرار است فردا (شنبه) برابر هم صف‌آرایی کنند.

ملوان بندرانزلی در مهم‌ترین دیدار هفته نخست نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال زنان امروز (جمعه) میزبان شهرداری سیرجان بود. با توجه به رقابت تنگاتنگ 2 تیم در کورس قهرمانی، 3 امتیاز مسابقه امروز از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود؛ به‌ویژه آنکه سیرجانی‌ها بعد از شکست در دور رفت، به دنبال جبران‌مافات بودند و امید داشتند تا بتوانند در خانه حریف، 3 امتیاز را به‌دست آورند و با انتقام شکست دور رفت، جایگاه خود در کورس مدعیان را مستحکم‌تر کنند. تیم صدرنشینِ خاتون بم هم امروز در دیداری خانگی میزبان کانی کردستان بود که شاگردان مرضیه جعفری در سودای رسیدن به هشتمین برد فصل و حفظ موقعیت‌شان در رتبه نخست جدول بودند.

کامبکی علیه برد انتقامی ایراندوست

2 تیم ملوان بندرانزلی و شهرداری سیرجان از ساعت 13 به میزبانی ورزشگاه سردار جنگل رشت کار خود را آغاز کردند. در نیمه نخست، شاگردان مریم ایراندوست در تیم شهرداری سیرجان، تیم برتر زمین مسابقه بودند و با حملات پردامنه سعی داشتند تا بتوانند به گل برتری دست پیدا کنند اما به مانند دیدار رفت، مینا نافعی ستاره ملوانی‌ها بود و در خط دروازه یک‌تنه مقابل حملات حریف ایستادگی کرد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

نافعی در آغاز نیمه دوم هم عملکرد فوق‌العاده داشت و در کنار ایستادگی در برابر حملات سیرجانی‌ها، بهترین فرصت گلزنی این تیم که از روی یک ضربه پنالتی به‌دست آمده بود را هم در دقیقه 54 مهار کرد تا ستاره اول میدان باشد و بازی با تساوی بدون گل دنبال شود. شاگردان ایراندوست بعد از آنکه نتوانستند از روی نقطه پنالتی به گل برسند، به حملات خود ادامه دادند و سرانجام، شقایق روزبهان روی ارسال رقیه جلال‌نسب از نقطه کرنر موفق شد گل برتری سرمه‌ای‌پوشان را به‌ثمر برساند تا آن‌ها مزد حملات پردامنه خود را بگیرند.

ملوانی‌ها بعد از دریافت گل، حملات خود را آغاز کردند و درخشش محدثه زلفی باعث شد تا انزلی‌چی‌ها به گل تساوی دست پیدا کنند. با توجه به حساسیت بالای مسابقه، 2 تیم در اندیشه رسیدن به گل برتری بودند که افسانه چترنور توانست با یک ضربه چیپ دیدنی دروازه ملوان بندرانزلی را باز کند تا کامبک انزلی‌چی‌ها در خانه کامل شود و آن‌ها به مانند دیدار دور رفت بتوانند با کسب 3 امتیاز به کار خود در جدال حساس برابر شهرداری سیرجان پایان بدهند.

خاتون بم هم در دیگر مسابقه هفته دهم لیگ برتر فوتبال زنان، در حالی میزبان کانی کردستان بود که شاگردان مرضیه جعفری در هر 2 نیمه تیم برتر زمین بودند. با وجود فرصت‌سوزی‌های پرشمار، گلزنی نگین زندی در نیمه اول باعث برتری یک‌گله خاتون شد و در نیمه دوم هم در حالی‌که بازی با نتیجه یک بر صفر دنبال می‌شد، در واپسین دقایق معادلات تغییر کرد و درخشش و گلزنی سارا دیدار و طاهره پیروزی باعث شد تا بمی‌ها با بردی 3گله به کار خود برابر کانی کردستان پایان بدهند.

نتایج دیدارهای هفته دهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران
جمعه سیزدهم بهمن‌ماه

ملوان بندرانزلی 2-1 شهرداری سیرجان

خاتون بم 3-0 کانی کردستان

برنامه ادامه دیدارهای هفته دهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران
شنبه چهاردهم بهمن‌ماه

ایساتیس کران فارس – آوا تهران (ساعت 12)

هیات فوتبال البرز – سپاهان اصفهان (ساعت 13)

پیکان تهران – پالایش گاز ایلام (ساعت 13)

خاتون بم با کسب هشتمین برد خود در فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان، 26 امتیازی شد و موقعیت‌اش در رتبه نخست را حفظ کرد. ملوان بندرانزلی هم با کسب 3 امتیاز ارزشمند مقابل شهرداری سیرجان، 25 امتیازی شد تا دوشادوش خاتون در کورس قهرمانی پیش برود. شهرداری سیرجان هم بعد از 5 برد پیاپی، دومین باخت خود در فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان را متحمل شد و با 22 امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار گرفت. ادامه دیدارهای هفته دهم لیگ برتر فوتبال زنان فردا (شنبه) برگزار می‌شود و مسابقات هفته یازدهم روز جمعه بیستم بهمن‌ماه پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین دیدارها، آوا تهران میزبان خاتون بم است، سپاهان اصفهان در خانه به مصاف ملوان بندرانزلی می‌رود و شهرداری سیرجان هم پذیرای ایساتیس کران فارس خواهد بود.


💻منبع:فوتبال360  📸عکس:مرضیه سلیمانی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا