فوتبال

سقوط؛ سرنوشت تکراری تیم‌های فوتبال و فوتسال زنان مازندران

سقوط؛ سرنوشت تکراری تیم‌های فوتبال و فوتسال زنان مازندران

سرنوشت و عملکرد تیم فوتسال نوا آمل در سوپرلیگ فوتسال زنان کشور با ثبت نتایجی بسیار ضعیف، یک فصل کامل قعرنشینی و سقوط از این رقابت‌ها تفاوتی با سایر تیم‌های فوتبال و فوتسال زنان این استان که طی سال‌های اخیر در بالاترین سطح رقابت‌های کشوری حضور داشتند نداشت تا تیمداری موفق در فوتبال و فوتسال زنان مازندران همچنان آرزویی دست‌نیافتنی باشد.

به گزارش فوتبالز رقابت‌های سوپرلیگ فوتسال زنان کشور که از پنجم آبان آغاز شده بود هفته گذشته به پایان رسید و تیم فوتسال نوا آمل نخستین تجربه‌اش در این مسابقات را با قعرنشینی مطلق و سقوط ثبت کرد.

نماینده مازندران در این فصل از رقابت‌های سوپرلیگ فوتسال زنان کشور اسفند پارسال با قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان مجوز حضور در سوپرلیگ فوتسال زنان کشور را به دست آورد. صعود نوا به سوپرلیگ فوتسال زنان کشور پس از چند دوره حضور ناموفق تیم‌هایی از فوتبال و فوتسال زنان در سطح اول رقابت‌های ملی، این امیدواری را ایجاد کرد که تیمی از مازندران این بار برای اعاده حیثیت فوتبال زنان استان وارد عرصه شده و می‌تواند حضوری موفق از زنان مازندرانی را رقم بزند. اما عملکرد نوا از ابتدای فصل و نتایجی که تا پایان فصل ثبت کرد به حدی ضعیف بود که نام این تیم را نیز باید در کنار سایر تیم‌های فوتبال و فوتسال زنان که طی سال‌های اخیر از مازندران در لیگ‌های برتر کشور حضور یافتند ثبت کرد.

نوا آمل که با سرمربیگری فاطمه جانعلی‌پور در این فصل از رقابت‌های سوپرلیگ فوتسال زنان کشور حضور داشت فقط در هفته چهارم و سیزدهم موفق به کسب امتیاز شد و در سایر هفته‌ها بازنده از زمین بیرون آمد. چهارمین مسابقه این تیم با تساوی ۲ – ۲ مقابل زنان مس رفسنجان یک امتیاز کسب کرد و در هفته ماقبل پایانی هم تیم فوتسال مهرعظام را با نتیجه ۲ – ۱ شکست داد.

۱۲ شکست و چهار امتیاز از یک برد و یک تساوی با ۷۶ گل خورده و ۱۶ گل زده و قعرنشینی از آغاز تا پایان فصل، کل کارنامه نوا آمل در سوپرلیگ فوتسال زنان کشور است.

این عملکرد در فوتبال و فوتسال زنان مازندران پیش‌تر هم دیده شده است. قعرنشینی و سقوط یا انحلال سرنوشت تیم‌هایی است که با حضور زنان مازندرانی در این رشته ورزشی پا به بالاترین عرصه رقابت‌های کشوری گذاشته‌اند. عملکردی که از نظر کیفی در کنار آمار تیم‌هایی مانند تیم فوتبال سپیدار قائمشهر در لیگ برتر فوتبال زنان و استقلال ساری در لیگ برتر فوتسال زنان قرار می‌گیرد.

صیانت از اعتبار فوتبال و ورزش مازندران به ویژه در حوزه زنان می‌طلبد که مدیران حوزه ورزش استان معیارهایی را برای ورود سرمایه‌گذاران به عرصه تیمداری در نظر بگیرند و در صورت راه‌یابی تیم‌ها به لیگ برتر و حضور در این لیگ، با برنامه‌ریزی درست راه را بر خدشه‌دار شدن اعتبار ورزش مازندران ببندند.


💻منبع:ایرنا  📸عکس:ایرنا

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا