فوتسال

جشنواره‌ای از گل در روز کولاک شیربیگی و ترکمان

جشنواره‌ای از گل در روز کولاک شیربیگی و ترکمان

در یک دیدار آسان و یک‌طرفه، تیم ملی فوتسال زنان ایران با 11 گل مقابل قرقیزستان به برتری رسید.

به گزارش فوتبالز رقابت‌های کافا 2024 از روز یکشنبه پانزدهم بهمن‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده که در روز نخست این رقابت‌ها، تیم ملی فوتسال زنان ایران که در 2 دوره قبلی توانسته به عنوان قهرمانی برسد، با بردی 5 بر یک مقابل ازبکستان کارش را آغاز کرد. در دیگر مسابقه روز نخست، قرقیزستان با نتیجه 3 بر یک ترکمنستان را از پیش برداشت. در روز دوم این تورنمنت، شاگردان فروزان سلیمانی با قرعه استراحت مواجه بودند؛ آن‌هم در حالی‌که تیم‌های ملی ازبکستان و قرقیزستان با نتیجه مشابه 4 بر 2 موفق شدند برابر تیم‌های ملی ترکمنستان و تاجیکستان پیروز شوند.

5 تیم شرکت‌کننده در رقابت‌های کافا 2024 روز گذشته طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون آسیای مرکزی، مسابقه‌ای نداشتند و در حالی‌که در روز سوم رقابت‌ها، تیم ملی ازبکستان با قرعه استراحت مواجه شده بود، امروز 2 مسابقه باید به انجام می‌رسید. در گام نخست، شاگردان فروزان سلیمانی به مصاف تیم ملی قرقیزستان رفتند و در دیگر مسابقه هم که عصر امروز برگزار می‌شود، تیم‌های ملی ترکمنستان و تاجیکستان برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

جشنواره‌ای از گل در روز کولاک شیربیگی و ترکمان

ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران که برای کسب دومین پیروزی در رقابت‌های کافا 2024 پا به میدان مسابقه گذاشتند، از همان دقایق ابتدایی مسابقه نمایشی تهاجمی را از خود به جای گذاشتند و در همان دقیقه اول مسابقه، فرشته خسروی روی پاس مارال ترکمان موفق به گلزنی شد تا گل نخست تیم ملی فوتسال زنان ایران به‌ثبت برسد. در ادامه حملات پردامنه شاگردان سلیمانی ادامه داشت که در دقیقه 4 بازهم مارال ترکمان در قامت گل‌ساز درخشید و روی پاس او، سارا شیربیگی اختلاف را به 2گل رساند.

قرقیزها چشم به اشتباهات فردی تیم ملی فوتسال زنان ایران دوخته بودند تا بتوانند موقعیت‌سای کنند اما شاگردان سلیمانی در تلاش بودند تا مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشته باشند. بعد از فرصت‌سوزی‌های پرشمار، فاطمه حسینی یکی از زیباترین گل‌های جام را به‌ثمر رساند و با حرکتی رباح ماجری توانست روی پاس مهسا کمالی در دقیقه 7 اختلاف را به 3 گل برساند. بعد از کسب برتری 3گله، قرقیزستانی‌ها با استفاده از آرایش پاورپلی به دنبال جبران یکی از گل‌های خورده بودند اما تلاش‌شان بی‌ثمر بود و در نقطه مقابل، حملات تیم ملی فوتسال زنان ایران هم راه به جایی نبرد تا نیمه نخست با نتیجه 3 بر صفر به سود زنان فوتسال ایران خاتمه یابد.

شاگردان سلیمانی به مانند نیمه نخست، نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و در همان دقیقه اول، روی یک کار تیمی زیبا، سارا شیربیگی روی پاس فاطمه رحمتی گل چهارم را به‌ثمر رساند. بعد از چند حمله نصفه‌ونیمه از سوی قرقیزها، در بیست‌وهفتمین دقیقه از مسابقه امروز، فاطمه حسینی با یک شوت زیبا برای پنجمین‌بار توپ را به تور دروازه قرقیزستان در مسابقه امروز رساند و دومین گل خود در دیدار امروز را هم ثبت کرد. در حالی‌که قرقیزها از جبران نتیجه امروز ناامید شده بودند، حملات تیم ملی فوتسال زنان ایران پردامنه‌تر شد و حریف هم در فاز دفاعی عملکرد پراشتباهی داشت.

مهتاب بنایی در دقیقه 29 ششمین گل تیم ملی ایران را رقم زد و در فاصله‌ای کمتر از 30 ثانیه، او توانست دومین گلش را هم در مسابقه امروز به تور دروازه قرقیزستان برساند تا اختلاف 2 تیم به 7 گل برسد! سارا شیربیگی در دقیقه 31، هت‌تریک خود در مسابقه امروز را تکمیل کرد و گل هشتم تیم ملی فوتسال زنان ایران را به‌ثمر رساند. شاگردان سلیمانی با وجود برتری 8گله، مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و به دنبال رسیدن به گل‌های بیشتر بودند که در دقیقه 33 و در حالی‌که مارال ترکمان هت‌تریک خود در زمینه گل‌سازی را تکمیل کرد، سارا شیربیگی چهارمین گل خود و نهمین گل تیم ملی فوتسال زنان ایران را در مسابقه امروز به‌ثمر رساند.

قرقیزستانی‌ها با حملات جسته‌وگریخته به دنبال از بین بردن کلین‌شیت تیم ملی فوتسال زنان ایران در مسابقه امروز بودند اما تلاش‌شان نافرجام بود. در طرف مقابل، بعد از آنکه چند موقعیت خوب گلزنی از دست رفت، الهام عنافجه در دقیقه 36 گل دهم تیم ایران را در جدال امروز به‌ثمر رساند و بعد از گلزنی عنافجه، زیبا افروغ هم در قامت گلزن درخشید و اختلاف 2 تیم را به 11 گل رساند. در 3 دقیقه پایانی مسابقه، خبری از ردوبدل‌شدن گل نبود تا در یک بازی یک‌طرفه، زنان فوتسال ایران با 11 گل برابر قرقیزستان به پیروزی برسند.

ملی‌پوشان فوتسال زنان ایران بعد از شکست دادن تیم‌های ملی ازبکستان و قرقیزستان، باید روز جمعه از ساعت 14:30 به وقت تهران به مصاف تیم ملی فوتسال زنان ترکمنستان بروند. در صورتی‌که نبرد امروز تیم‌های ملی فوتسال زنان تاجیکستان و ترکمنستان برنده نداشته باشد، شاگردان سلیمانی با شکست دادن تیم ملی فوتسال زنان ترکمنستان می‌توانند پیش از رسیدن به روز پایانی رقابت‌ها، سومین قهرمانی پیاپی‌شان در رقابت‌های کافا را جشن بگیرند؛ اتفاقی که برای تیم پرستاره فوتسال زنان ایران که پرافتخارترین تیم قاره کهن محسوب می‌شود، کاملاً محتمل و قابل پیش‌بینی است.


💻منبع:فوتبال360  📸عکس:کافا

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا