فوتبال

رویش نیلوفر زرد در نصف جهان

رویش نیلوفر زرد در نصف جهان

کاپیتان سابق تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان ایران در عرصه مربیگری در فوتبال توانسته کارنامه قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد.

به گزارش فوتبالز رقابت‌های شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان حدود یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و تکلیف تیم قهرمان مشخص خواهد شد. براساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ، 4 هفته دیگر از مسابقات باقی‌مانده و با توجه به تعطیلات نوروزی، هفته پایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان روز جمعه بیست‌وچهارم فرودین‌ماه 1403 به انجام خواهد رسید که در آن جشن قهرمانی برگزار خواهد شد؛ آن‌هم در حالی‌که تیم‌های خاتون بم و ملوان بندرانزلی بیشترین شانس را برای کسب عنوان قهرمانی دارند و بمی‌ها در فاصله نزدیک‌تری با جام قهرمانی هستند و امیدشان به این است تا برای دهمین‌بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

خاتون بم و ملوان بندرانزلی در شرایطی در کورس قهرمانی هستند که شهرداری سیرجان با عملکرد دور از انتظار خود در هفته‌های گذشته، از کورس قهرمانی دور شده اما در این میان، باید به تیم جوان‌شده سپاهان اصفهان اشاره داشت که در فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان توانسته عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد. سپاهانی‌ها که فصل گذشته توانستند برای اولین‌بار در تاریخ خود به مقام نایب‌قهرمانی در رقابت‌های باشگاهی فوتبال زنان برسند، حالا در فصل جدید تغییر سیاست داده‌اند و با وجود جوان‌گرایی انجام شده، کارنامه موفقی را از خود به جای گذاشته‌اند.

تلفیقی از ستاره‌های سرشناس و جوانان جویای‌نام

مدیران باشگاه سپاهان برای صرفه‌جویی در بودجه خود تصمیم به جوان‌گرایی و البته بومی‌گرایی گرفتند. هر چند سپاهان جزو 4 تیم متمول لیگ برتر فوتبال زنان محسوب می‌شود اما آن‌ها توانسته‌اند در مسیر جوان‌گرایی و بومی‌گرایی گام‌های موفقی را بردارند. زهره کودایی در کنار الهام فرهمند، فاطمه عادلی، هاجر دباغی و متیرا نظری به همراه مینا داوودی جزو بازیکنان باتجربه سپاهان محسوب می‌شوند اما در کنار این بازیکنان، جوانان جویای‌نامی هم در فهرست سپاهان قرار گرفته‌اند؛ جوانانی دهه‌هشتادی مانند نازنین‌زهرا منصورالوارس، فاطمه پسندیده، زهرا کمالی و البته هستی فروزنده.

اردلان در نزدیکی‌های نمره قبولی!

نیلوفر اردلان 2 فصل رویایی را در فوتسال زنان گذراند و توانست در قامت سرمربی، پیکان تهران را به مقام قهرمانی در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان برساند. او با اتخاذ تصمیمی جنجالی، تغییر مسیر داد و به مانند دوران بازی خود که هم در تیم ملی فوتبال و هم تیم ملی فوتسال مشغول بود، تصمیم گرفت تا در لیگ برتر فوتبال مشغول به فعالیت شود و هدایت سپاهان را پذیرفت. کسب 26 امتیاز از 14 مسابقه و ثبت میانگین 1.85 امتیاز از هر مسابقه و حضور سپاهان در رتبه چهارم جدول، کارنامه نسبتاً خوبی برای اردلان در اولین سال سرمربیگری‌اش محسوب می‌شود.

ماموریت غیرممکن؛ غول را خانه‌اش بُکش

سپاهانی‌ها که هدف‌گذاری‌شان حضور در جمع 4 تیم برتر جدول است، پالایش‌گاز ایلام را در یک‌قدمی خود می‌بینند و همین مسئله باعث شده تا 4 بازی پایانی فصل برای طلایی‌پوشان حساس و حیثیتی شود. آن‌ها در این 4 مسابقه باید به مصاف خاتون بم، پالایش گاز ایلام، کانی کردستان و پیکان تهران بروند که کار سختی برای حفظ جایگاه خود در رتبه چهارم جدول دارند. طلایی‌پوشان که هفته گذشته در سیرجان توانستند دست به کار بزرگی بزنند و از شهرداری سیرجان امتیاز گرفتند، حالا در سودای تکرار این اتفاق در بم هستند و امیدوارند ترمز خاتونِ صدرنشین را هم بکشند که در این‌صورت می‌توان به عملکرد درخشان سپاهانی‌ها در فصل جاری اشاره داشت.

یک رکورد ویژه در حوالیِ تیم اردلان

اردلان که در دوران سرمربیگری‌اش در فوتبال و فوتسال نشان داده اعتقاد ویژه‌ای به بازیکنان جوان دارد، حالا با تلفیقی از ستاره‌های سرشناس و بازیکنان جوان به دنبال یک رکورد ویژه است. سپاهان در فصل جاری تنها 8 گل دریافت کرده و آن‌ها مشترک با شهرداری سیرجانِ پرستاره، دومین خط دفاعی برتر فصل محسوب می‌شوند. عنوان بهترین خط دفاع در اختیار خاتون بم با 4 گل خورده است و شاگردان نیلوفر اردلان امیدوارند بتوانند در پایان فصل، این رکورد ویژه را از آن خود کنند تا در فصلی که میانگین سنی سپاهان به حوالی 23 سال رسید، آن‌ها بتوانند با ثبت یک رکورد ویژه در فاز دفاعی کار خود را به پایان برسانند.


💻منبع:فوتبال360  📸عکس:مرضیه موسوی

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا