فوتبال

فدراسیون باید تیمداری در فوتبال زنان را دیکته کند

فدراسیون باید تیمداری در فوتبال زنان را دیکته کند ||

حضور مستمر تیم‌ها در لیگ برتر فوتبال زنان باعث موفقیت و پایداری این لیگ است که این مهم نیازمند وجود پشتیبانی‌های مالی و حضور باشگاه‌های فوتبال آقایان در بخش زنان است.

به گزارش فوتبالز امیر عابدینی، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره تیم‌داری باشگاه‌های فوتبال آقایان در لیگ برتر زنان می‌گوید: کم لطفی‌های زیادی به ورزش زنان می‌شود اما دختران ایران در المپیک به خوبی درخشیدند و نشان دادند اگر بستر آماده باشد برای نمایش توانایی‌هایشان در آوردگاه‌های ورزشی چه بضاعتی دارند. در فوتبال زنان کافی است به چند فیلم و کلیپ رجوع کرد تا توانایی‌های دخترانمان را دید. باید بستر به شکلی تعریف، تحلیل و آماده شود که در این بستر رشد و شکوفایی در کنار هزینه و درآمد برای دخترانمان صورت گیرد. چه کارهایی برای فوتبال زنان انجام شده است؟ آیا لیگ منظم و منسجم به شکل حساب شده برگزار می‌شود؟ آیا به گونه‌ای تبلیغات انجام شده که دختران و زنان برای تماشای لیگ در ورزشگاه‌ها حضور دارند یا خیر؟

تبلیغات باید به شکلی انجام شود تا بانوان حس تعلق خاطر به لیگ داشته باشند

وی افزود: در اولین قدم باید به شکلی تبلیغات انجام شود تا زنان حس تعلق خاطر به لیگ داشته باشند و پیگیر و علاقمند برای تماشا به ورزشگاه بیایند، در این صورت نیمی از مشکلات مرتفع شده و لیگ شکل می‌گیرد. با شکل‌گیری درست لیگ فوتبال زنان تیم ملی فوتبال زنان معنای اصیل خود را پیدا می‌کند و باشگاههای حرفه‌ای مجاب می‌شوند در حوزه زنان حضور پیدا کنند. باشگاه‌ها و تیم‌های حرفه‌ای با پشتوانه مالی خوب در فوتبال و تمام رشته‌های ورزشی زنان باید حضور پیدا کنند زیرا موفقیت بازیکنان در لیگ‌های داخلی به شکلی رقم می‌خورد که تیم ملی غنی شود. با حضور تیم ملی در آوردگاه‌هایی بین‌المللی فرهنگ غنی ایران را به رخ جهانیان کشیده می‌شود. استعداد زنان ایران در همه زمینه‌ها غنی است.

فدراسیون باید تیمداری در فوتبال زنان را دیکته کند

عابدینی می‌گوید: اگر فدراسیون قرار باشد موضوعی را دیکته کند، تیم داری باشگاه‌ها در بخش زنان است. حضور و کمک به ورزش زنان یک موضوع عام است. عمومیت دادن به ورزش زنان الزام داشتن تیم زنان است. همه تیم‌ها از پرسپولیس و استقلال تا خیبر و هوادار باید در لیگ حضور داشته باشند. بهتر است فدراسیون پس از اعلام این موضوع به تیم‌ها فرصتی چند ماهه بدهد تا تیم زنان خود را شکل دهند و در غیر این صورت برای هر ماه دیرکرد از امتیازات تیم فوتبال آقایان در لیگ برتر کم شود زیرا یک قانون را زیر پا گذاشته‌اند. پس از برگزاری مجمع و دریافت مصوبه مجمع در خصوص قانون تیمداری زنان، رئیس فدراسیون می‌تواند به راحتی این موضوع را پیگیری و اجرا کند.

💻منبع:ایمنا 📸عکس:خبرآنلاین

◾️با فوتبالز همراه شوید ◾️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◾️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا