فوتسال

ترین‌ های فوتسال زنان در سال 1401

ترین‌ های فوتسال زنان در سال 1401

فوتسال زنان ایران در سالی که گذشت، چالش‌های مهمی را پشت سر گذاشت و رقابت‌های جذابی به انجام رسید.

به گزارش فوتبالز فوتسال زنان در ایران در سال 1401، روزهای متفاوت و جالب‌توجهی را تجربه کرد. در عرصه باشگاهی، سال 1401 در شرایطی آغاز شد که رقابت‌های لیگ برتر در جریان بود و اختتامیه این مسابقات، با برگزاری مسابقه فینال بین تیم‌های پیکان تهران و نصر فردیس کرج برگزار شد و در ادامه، ایده برگزاری سوپرلیگ مطرح شد و 8 تیم برتر لیگ برتر در بالاترین سطح باشگاهی فوتسال زنان ایران با یکدیگر رقابت کردند که پرونده اولین دوره سوپرلیگ در همان سال 1401 بسته شد تا سالی که گذشت، با 2 دوره رقابت‌های لیگ در عالی‌ترین رتبه آغاز شده و به پایان برسد!

پیکان تهران با عملکردی استثنایی توانست خود را در قامت برترین تیم سال نشان بدهد؛ خودروسازان در گام نخست فینال لیگ برتر را بردند و عنوان قهرمانی را از آن خود کردند و در سوپرلیگ هم با وجود رقابت جذاب تیم‌های مدعی، جام قهرمانی به پیکان رسید تا در فاصله کمتر از یک‌سال 2 جام قهرمانی به ویترین افتخارات باشگاه پیکان اضافه شود و آن‌ها بتوانند شروعی فوق‌العاده در عرصه تیمداری در رشته فوتسال زنان داشته باشند.

تیم ملی فوتسال زنان ایران هم سال پرماجرایی را گذراند و قهرمانی در رقابت‌های کافا و ناکامی در مسابقات نوروزگاه، 2 دستاورد تیم ملی در سالی که گذشت، بود. نکته مهم اینکه در سال 1401 هم در عرصه ملی خبری از سازماندهی تیم نبود و با رویه انتخاب سرمربی موقت، ملی‌پوشان کار خود را دنبال کرده و در 2 تورنمنت کافا و نوروزگاه شرکت کردند! برای انتخاب ترین‌های سال گذشته باید عملکرد تیم‌ها در مسابقات لیگ برتر و سوپرلیگ را مورد ارزیابی قرار داد که با توجه به عملکرد درخشان پیکانی‌ها، نام ستارگان این تیم در بین ترین‌های سال 1401 به‌چشم می‌خورد.

بهترین دروازه‌بان سال: فرزانه توسلی (نصر فردیس کرج – پیکان تهران)

ترین‌ های فوتسال زنان در سال 1401

ستاره فوتسال زنان ایران و آسیا در 36سالگی هم همچنان می‌درخشد و در اوج آمادگی قرار دارد. فرزانه توسلی در سالی که گذشت، 2 حس‌وحال متفاوت را تجربه کرد و توانست در رقابت با چهره‌های مطرحی مثل اعظم آخوندی و البته دروازه‌بانان جوانی مانند زینب کرمی، دروازه‌بان برتر سال شود. توسلی سال را با نایب‌قهرمانی در لیگ برتر همراه تیم نصر فردیس آغاز کرد اما در ادامه سال، پیوستن به پیکان باعث شد تا او در قامت دروازه‌بان خودروسازان کارش را در اولین دوره سوپرلیگ آغاز کند.

درخشش توسلی در خط دروازه پیکان سبب شد تا هم پیکانی‌ها قهرمانی در سوپرلیگ را به‌دست آوردند و هم صاحب برترین خط دفاعی شوند تا در سالی که با یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی برای توسلی به پایان رسید و البته به دلیل مشکلات شخصی از حضور در مسابقات کافا بازماند و شانس یک قهرمانی در عرصه ملی را هم از دست داد، او صاحب عنوان برترین دروازه‌بان فصل شود.

بهترین بازیکن سال: نسترن مقیمی (نصر فردیس کرج)

ترین‌ های فوتسال زنان در سال 1401
footballsnewspaper.com

نسترن مقیمی سال 1401 را با 2 نایب‌قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان و سپس سوپرلیگ فوتسال زنان در قامت ستاره تیم نصر فردیس کرج به پایان برد اما با وجود حضور نداشتن در تیم قهرمان، نمی‌توان از نقش درخشان مقیمی در عملکرد فوق‌العاده نصر فردیس چشم‌پوشی کرد و بدون‌شک این ستاره باتجربه که همراه تیم ملی هم توانست در سال گذشته در رقابت‌های کافا به عنوان قهرمانی برسد، لایق عنوان بهترین بازیکن سال است و با شایستگی به این عنوان دست پیدا کرده است.

سوپرلیگ فوتسال زنان، نقطه اوج نسترن مقیمی بود؛ جایی‌که او در نقش یک ستاره تمام‌عیار در ترکیب نصری‌ها درخشید و همه تلاش خود را به کار بست تا در قامت کاپیتان بتواند جام قهرمانی را در کرج بالای سر ببرد اما تلاش‌های مقیمی به بار ننشست و در اتفاقی عجیب او حتی از سوی سازمان لیگ هم مورد تقدیر به عنوان برترین بازیکن قرار نگرفت اما با وجود عملکرد درخشان ستاره‌هایی مثل نسیمه غلامی، سارا شیربیگی، مارال ترکمان و البته سهیلا ملمولی، بدون‌شک نسترن مقیمی بهترین بازیکن سال فوتسال زنان در سال 1401 بود.

بهترین سرمربی سال: نیلوفر اردلان (پیکان تهران)

ترین‌ های فوتسال زنان در سال 1401
footballsnewspaper.com

پیکان تهران 2 قهرمانی‌اش در سال 1401 را که در لیگ برتر و سوپرلیگ به‌دست آمد بدون‌شک مدیون سرمربی خود است. نیلوفر اردلان سرمربی جوانی که پیشتر توانسته بود همراه تیم سایپا تهران عنوان نایب‌قهرمانی را در لیگ برتر فوتسال زنان به‌دست آورد، کار نیمه‌تمام خود در سایپا را در پیکان به پایان رساند و یک سال رویایی و فراموش‌نشدنی را پشت سر گذاشت تا با درخشش خود، نوید ظهور نسل جدیدی از سرمربیان موفق را در فوتسال ایران بدهد.

اردلان در 37 سالگی توانست ابتدا پیکان را قهرمان لیگ برتر کند و در شرایطی که کار برای قهرمانی خودروسازان در سوپرلیگ دشوارتر از لیگ برتر شد، اما تجربه و تخصص سرمربی جوان خودروسازان به کمک او آمد تا در پایان یک سال پرماجرا، نیلوفر اردلان بتواند هم 2 جام قهرمانی را به آلبوم افتخارات خود اضافه کند و هم اینکه ویترین باشگاه پیکان را با 2 جام قهرمانی تزئین کند. درخشش اردلان در سالی که گذشت باعث شد تا او یک گام دیگر به نیمکت تیم ملی هم نزدیک شود و سرمربی برتر سال 1401، امید به آن دارد که در سال جدید بتواند رویاپردازی‌هایش را در عرصه ملی دنبال کند.

پدیده سال: مارال ترکمان (نصر فردیس کرج – پیکان تهران)

ترین‌ های فوتسال زنان در سال 1401

فوتسال زنان ایران به تغییر نسل نیاز دارد و این تغییر نسل با سرعتی کندی در حال انجام است که می‌تواند برای آینده تیم ملی به عنوان قهرمان آسیا دردسرساز باشد. با وجود آنکه تغییر نسل با سرعت حداقلی در حال انجام است اما درخشش چند ستاره جوان در سالی که گذشت، همگان را نسبت به آینده امیدوار کرد؛ چهره‌هایی مانند مارال ترکمان، زینب کرمی و فاطمه حسینی که انتخاب پدیده سال از میان آن‌ها کار دشواری بود اما با این‌حال کارنامه درخشان مارال ترکمان باعث شد تا او صاحب این عنوان شود.

ترکمان که سالی پرماجرا و البته متناقض را گذراند، در ابتدای سال همراه نصر فردیس کرج توانست به عنوان خانم گلی لیگ برسد اما دستش از جام قهرمانی کوتاه ماند و در ادامه، انتقال این ستاره جوان به پیکان باعث شد تا او همراه خودروسازان قهرمانی در سوپرلیگ را به‌دست بیاورد اما این‌بار خبری از خانم گلی نبود تا سال 1401 برای ترکمان با ثبت 35 گل زده و البته یک قهرمانی در سوپرلیگ و یک نایب‌قهرمانی در لیگ برتر به پایان برسد تا او با کارنامه‌ای فوق‌العاده در قامت پدیده سال کارش را به پایان ببرد.

چهره ویژه سال: سارا شیربیگی (نصر امید کرج)

ترین‌ های فوتسال زنان در سال 1401
footballsnewspaper.com

سارا شیربیگی همواره نشان داده که رسیدن به عنوان خانم گلی آسیا، اتفاقی بدون برنامه نبوده و ماشین گلزنی فوتسال زنان ایران همواره آماده است تا در قامت یک ستاره در عرصه باشگاهی و ملی بدرخشد. شیربیگی در سال 1401 به عنوان یکی از بازیکنان بدون تغییر تیم در نصر فردیس کرج کارش را در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان دنبال کرد و هر چند در عرصه باشگاهی موفق در کسب جام نبود و 2 عنوان نایب‌قهرمانی به‌دست آورد، اما به لحاظ فردی سال درخشانی را گذراند.

شیربیگی دوئل خانم گلی را به مارال ترکمان در لیگ برتر باخت اما در سوپرلیگ توانست جبران‌مافات کند و برای هفتمین‌بار در تاریخ برگزاری رقابت‌های باشگاهی در عرصه فوتسال زنان به کفش طلا رسید. ضمن آنکه شیربیگی در عرصه ملی هم توانست در رقابت‌های کافا بدرخشد و بیشترین نقش را در قهرمانی تیم ملی داشت و با 8 گل زده خانم گل این رقابت‌ها هم شد تا سال 1401 را با یک قهرمانی در عرصه ملی، 2 نایب‌قهرمانی در عرصه باشگاهی، خانم گلی در سوپرلیگ و خانم گلی در رقابت‌های کافا و البته جمعاً 64 گل زده به پایان ببرد تا به عنوان چهره ویژه سال از او یاد شود.

💻منبع:فوتبال 360 📸عکس:کیمیا قاسم زاده.پرنیان بلوچی

◼️با فوتبالز همراه شوید ◼️فوتبالز را در اینستاگرام دنبال کنید ◼️footballs.women@

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا